Sunday, August 14, 2011

Laporan Bulanan Saya!


Salam,

Tak tau nak letak tajuk apa sebenarnya untuk entri kali ini...

Ish...

tadi macam banyak nak tulis, tapi bila dah di depan komputer ni, nak habiskan satu ayat pun bunyinyer macam payah...haih!

entri ini seperti biasa, hanyalah sekadar coretan peribadi tentang aktiviti kami anak beranak..

Bulan lepas (see...lama betul saya tak hapdet blog saya kan?), rakan2 ketika sama2 menuntut di Brisbane dahulu datang berziarah ke kuching.

keluarga Nia turun dari Bangi, sementara keluarga huda pula menyerang dari Johor.

sangat seronok! raya macam kenduri pula rumah saya hahaha...

selepas 3 tahun balik dari Ausie...inilah perubahannya...ibu-ibu di apit oleh anak-anak dara...wahahahaha!


Dah lama tak jumpa mereka. Sejak balik dari Brisbane tahun 2008, last saya jumpa nia ialah semasa Aisyah baru berumur 4 bulan. Nia masa tu baru je kawen. saya tak dapat pergi ke majlis perkahwinannya sebab tarikh betul2 sama ngan hari daddy balik dari Mekah. kami berjumpa selepas majlis tu je...si huda pula, memang saya tak jumpa langsung dari tarikh saya balik ke malaysia sehinggalah hari huda datang ke kuching hari tu.

Aisyah pula berganda seronok nyer bila dapat kawan (untuk di bulikah? atau dipicit2 kah? oh nooooo). Takbanyak aktiviti yang dapat dijalankan memandangkan babynya yang baru berusia 9 bulan baru sembuh dari demam dan batuk teruk. Kami hanya membawa mereka bersiar2 sekitar kuching sahaja. Takpe, lain kali bila baby dah besar kita round pula satu sarawak ya geng?


Malam ketika di KIA (Kuching International Airport) menghantar keluarga nia berangkat ke KL, singgah di KFC untuk makan malam. Aisyah bertemu rakan baru. Seperti biasalah, Aisyah yang sangat mesra alam main sampai tak mahu balik..payah payah!

Pandai betul layan si Aisyah yang memang peramah tu hihihi!

Sebenarnya, adik si Luqman (gegel yang pakai baju merah tu) takmo main dengan aisyah. Muka pun monyok dan tak mo senyum tengok aisyah main ngan abang dia. Tapi si abang ni pandai pujuk, last2 adik dia nak main sama2 ngan dorang...pandai la dia tackle adik dia...agaknye kan, bila besar nanti, mesti dia pandai tackle dan ambik hati perempuan..eh!


Hari minggu, kami sekeluarga mengambil peluang untuk bersiar2 di taman rimba Stutong. saja jalan2 kesiankan si Aisyah yang asyik terperap di rumah semenjak beberapa menjak ni (abaikan ayat saya yang tunggang langgang ye). Kemain seronok lagi Aisyah dapat lari-larian dan ketawa sakan dia bila saya main kejar2 (opsss2 kena sound ngan daddy sebab saya belum boleh lari2 sangat hohoho)..
mantain cute tiap kali perasan mommy tengah snappy dia..anak dara den...

Agaknya time ni Aisyah pelik tengok mommy dok snappy sana sini sinun sampai tak berganjak dari tempat berdiri kan..hahahaha!

Oh ya!

saya menulis dari pejabat baru saya...boleh la tahan...apa-apa kekurangan, diamkan diri ajelah kan...mesti tahu jadi hamba Allah yang bersyukur...Wallahu'alam..

kalam saya berhenti di sini dahulu...

lain waktu saya coret-coret lagi..

Ramadhan Mubarak - Mommy AQ

No comments:

Post a Comment