Monday, August 1, 2011

Happy Birthday Aisyah!

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan!

sepatutnya entri ini saya tulis pada hari kelahiran Aisyah, 29 JULAI lalu. tetapi saya tidak berkesempatan. apapun alasannya, saya mahu mengganggapkan bahawa hari ini adalah hari tersebut..aci tak? (ala..tak jauh beza mana pun..hanya 2 hari, kan? hihihih)

kerana apa?

kerana...

saya mahu, teruja, dan sangat ingin mengucapkan ini kepada Aisyah....


saya tak pandai bersajak, tapi mahu juga sampaikan luahan hati saya sempena hari kelahiran aisyah dalam nada yang puitis..maaf ye kalau tak menarik...ini ler namanya sajak siyok senirik...ekekekeke...


SELAMAT HARI LAHIR ANAK KESAYANGAN MOMMY!

hari ini,
aisyah telah melonjak ke usia 2 tahun
aisyah bukan lagi menangis minta dikendong,

tetapi aisyah merengek mahu minta didukung


hari ini,
aisyah tidak lagi merangkak..
sebaliknya berjalan, berlari
malah aisyah dah pandai menari
menyanyi mengikut rentak lagu elmo dan twinkle-twinkle little star,
tidak ketinggalan juga si barney


hari ini,

aisyah semakin petah dan lincah
kawan-kawan semakin bertambah
keinginan juga sukar dibantah

hari ini

aisyah semakin besar

banyak baju yang dah tak muat

almari pula yang makin sarat

membesarlah sayang dengan sempurna
sihatlah dan cerialah duhai anak...

jadilah insan yang taat perintah Allah
tanpa rasa ragu dan gentar dengan ancaman musuh agama


jadilah anak yang baik, dan patuh ibu bapa
jadilah kakak yang bijaksana, disayangi dan disegani kakak kepada adik-adik
jadilah contoh kepada mereka
agar sayangkan kedamaian dan sarat dengan kasih sayang


jangan gentar dilanda dugaan, Allah ada untuk aisyah mohon perlindungan

jangan takut berhadapan cabaran, Allah ada untuk aisyah mohon kekuatan
jangan gelisah ditimpa kesusahan, Allah ada untuk aisyah mohon kelapangan


jangan gundah jangan gulana
mommy sentiasa ada

selagi hayat mommy dikandungan badan

siang dan malam

tiap kali selepas solat

mommy menyembah syukur dan berdoa

syukur ke Hadrat Ilahi kerana dikurnia aisyah yang comel dan ceria

berdoa agar aisyah sentiasa sihat sejahtera
bijaksana,
cemerlang, berjaya dan dipanjangkan usia

serta bahagia di dunia dan lebih-lebih lagi diakhirat.

sekali lagi, selamat hari lahir sayang...

dan mommy sesungguhnya sangat yakin dan percaya, daddy juga berkongsi perasaan yang sama seperti mommy.
we love you so much!


saya masih bekerja keras mengemas pejabat baru. toleh kiri nampak kotak, toleh kanan nampak kotak, toleh belakang....

alamak...tingkap sangat transparent! tingkap kaca neh tak ber'tinted' lagi nampak gaya...tak boleh ler saya nak projek seksi meksi dalam opis...opsss!! apakah?

huhuhu opis saya sekarang ini sangatlah semak, bersepah, berhabuk dan kelam kelibut! tongkang pecah pun tak macam opis saya woh....hm...entah bila akan settle nampak gaya hohoho!

nak lap lagi...hmm posa-posa gini mengelap, menyapu dan mengemas bagai...memang dugaan....sabar je la...

aiyohhhh!! saya mahu mengemas lagi neh...cincau saya cau dulu ya...

salam ramadhan.. Mommy Aisyah





No comments:

Post a Comment