Thursday, January 13, 2011

Banjir!

PERINGATAN!
Entri ini bukan apa-apa.
Sekadar coretan kosong tanpa makna.


Salam semua!

Hujan-hujan begini, saya terbayang makan ubi kayu dengan kopi panas. Nikmat sungguh!

Hujan di luar masih bersisa. Pagi semalam, laluan (simpang) masuk ke kawasan kejiranan saya dimasuki air. Walaupun tidak seteruk mana (masih boleh lalu lagi) tetapi ia tetap membimbangkan saya.

Hai...

Bilalah projek rumah kedai yang dekat depan trafik light itu mahu disiapkan? Longkang tersumbat, parit tak berjaga, rumput-rampai dan segala sampah sarap di situ sangat menyemakkan mata memandang.

Sungguh tidak indah!

Saya mengeluh di sini, pihak pemaju bukan tahu pun.

Huh!

Menyusahkan diri sendiri sajork!

Sudahnya labu tenggelam seorang!

Merepek lagi!

Aiyo...

tadi saya sudah memberi peringatan kan?

sapa suruh baca?
senyap..

Setakat ini dahulu...


__________________________________________________________________________

terjumpa entry yang saya tak publish..lama dah rupanya....

 

Gambar 4D AQ ketika berusia 28 minggu dalam kandungan masih elok dan dijaga rapi. Begitu juga dengan fotoscan yang lain. Biarlah ia menjadi memori buat tatapan AQ menjelang masa remaja dan ketika beliau telah meningkat dewasa.

Ini gambar label babycot AQ sewaktu dilahirkan. Sedih pula bila terkoyak - AQ si bijak yang buat taw! geram ai..

Sepatutnya tag tangan ada dalam simpanan, entah ke mana perginya gara-gara berpindah rumah semua hilang tanpa dapat dikesan. Adalah tu tersorok-sorok dalam mana-mana kotak yang belum sempat dikeluarkan isinya sejak berpindah hari tu...huhuhu...bila la nak selesai mengemas....Alahai...

impian kelahiran kali ini:

saya mahu rooming in bersama baby saya. Hasrat telah diajukan kepada gynae dan beliau menjelaskan bahawa pihak hospital tidak mempunyai sebarang masalah untuk meluluskan permohonan saya.

saya juga mahu mendakap bayi sejurus ia dilahirkan, yakni sebelum dibersihkan oleh midwife sebagaimana semasa melahirkan AQ dahulu. Berjayakah? AMin....

saya mahu sediakan keperluan mengepam seawal mungkin. Tidaklah kelam-kabut dan penuh emosi dan celaru berbanding semasa/setelah AQ dilahirkan...(sungguh! saya amat pilu setiap kali memori ini muncul dalam minda saya. Sungguh saya jahil tentang penyusuan susu ibu pada waktu itu. Saya hanya teruja untuk memikirkan keperluan pakaian, dekorasi bilik, serta keperluan-keperluan lain berbanding penyusuan secara ekslusif kerana pengetahuan yang cetek dan kurang persediaan awal sebelum bersalin. Menyesal...mungkin tidak tetapi perasaan terkilan tetap menebal di sanubari saya sehingga ke saat ini).


2 comments:

  1. Cik Tepeng,

    dalam hidup ini tiada apa yang tidak bermakna...semuanya bermakna...

    :)

    ReplyDelete
  2. Ia bermakna bila kita menghargai...mahal mana sekalipun, tapi bila ia dipersiakan.. maka jadilah sesuatu tanpa makna..

    ReplyDelete